Monday, December 8, 2008

اژدهای هفت+یک سر

من دلم میخواد یک مامان خوب باشم. هر روز صبح زود بیدار بشم . نانا رو بیدار کنم با هم ورزش و حمام کنیم. صبحانه بخوریم. کارهای خونه رو انجام بدیم. بازی کنیم. خرید بریم . نهار درست کنیم. کارتون نگاه کنیم. نهار بخوریم. قیلوله کنیم. پارک بریم. خونه دوستام بریم که نانا با بچه هاشون بازی کنه. سرزمین عجایب بریم. ناخنهاشو به موقع کوتاه کنم. به موقع ببرمش چکاب پیش دکترش. تا میخواد باهاش بازی کنم. ده تا کتاب تربیت کودک بخونم برای درست بزرگ کردنش . ببرمش خودش اسباب بازیاشو انتخاب کنه. باهاش تو پارک بدو بدو کنم.

من دلم میخواد یک همسر خوب باشم. برای شوهرم غذاهای مورد علاقش رو درست کنم. وقتی میاد خونه آرایش کرده و لباس خوشگل پوشیده و مهربون و خوش اخلاق باشم. خودم خرید کنم. خودم بشورم و بپزم و بندازم و جمع کنم و جابجا کنم. آب تو دل شوهرم تکون نخوره. پا به پاش تا سه شب فوتبال تماشا کنم و ازش توقع نداشته باشم برنامشو با من هماهنگ کنه و زود بیاد و اینجا نره و اونجا بره و بچه رو نگه داره و ... لباساشو خودم اتو کنم. کمدش رو خودم مرتب کنم. تا میتونم لوسش کنم .حرفش رو گوش کنم. غر و نق نکنم و هیچوقت برای هیچ کاری خسته نباشم.

من دلم میخواد دختر خوبی باشم. هر روز به دیدن مامان بابام برم. مامانمو ببرم خونه دوستاش . ببرمش خرید. یا خودم براش خرید کنم. برم سه ساعت بشینم پای حرفای بابام و هی ساعتم رو نگاه نکنم. بچم رو هر روز نندازم سرشون. خوش اخلاق باشم و وسط کار اگه بهم زنگ زدن عین سگ هار پاچشونو نگیرم. هرچی مامان تو مغازه ها قیمت چیزایی رو که نمیخواد پرسید به روی خودم نیارم. باهاش که بیرون رفتم عین موشی که دمش آتیش گرفته هی نگم بدو زود باش. بردبار باشم. روز شصت بار بهشون تلفن کنم. دوبار که ازم یه چیزی رو پرسیدن از کوره در نرم. آدم باشم.

من دلم میخواد عروس خوبی باشم. روزی دوبار زنگ بزنم به مادر شوهرم. وقتی از عمه و خاله و عموم پرسید سه ساعت باش تعریف کنم که کی چی شده ،کی چی خریده، کی کی دستشو کرده تو دماغش. هی ببرمش خونه خواهراش هی ببرمش پاساژ شبها برم خونشون بخوابم. با هم مهمونی بریم.

من دلم میخواد کارمند خوبی باشم.طبق برنامه جلو برم. هر روز به کارام برسم. پیگیری هامو به موقع انجام بدم. صبحها دیر نیام. عصرا جیم نشم. ادای رئیس رو درنیارم. گزارش هامو به موقع رد کنم. نامه بی پاراف به رئیس ندم. نامه هاشو برحسب ضرورت نیست و نابود نکنم. اطلاعاتم به روز باشه. وسط جلسه ول نکنم بیام بیرون. ایده بدم. خلاق باشم. منظم باشم.

من دلم میخواد دوست خوبی باشم. هر هفته به دوستام زنگ بزنم. ماهی یکبار جور کنم ببینمشون. به درد دلاشون گوش کنم. هر وقت زنگ زدن به تلفنشون جواب بدم. بذارم برام درد دل کنن. تولدشون براشون کادو بخرم. ازشون غافل نشم.بلاگهاشونو بخونم و درست و کامل براشون کامنت بذارم. باهاشون چت کنم. حرف بزنم. بگیم بخندیم.
من دلم میخواد شاگرد خوبی باشم. خوب تمرین کنم. حواسم جمع باشه. از خودم ادا در نیارم. حرف گوش کن باشم. خوب گوش کنم. خوب گوش کنم. خوب...

من دلم میخواد کارایی برای خودم بکنم. روحیم رو تقویت کنم. بیشتر کتاب بخونم. ورزش کنم. سر موقع چکاپ برم. رو مد لباس بپوشم و خرید کنم. دکور خونم رو به موقع تغییر بدم. آرایشگاه برم. خرید برم. گردش برم. ساعتهایی تنها باشم و برنامه ریزی کنم و فکر کنم.

من دلم میخواد به جای یک آدم هشت تا آدم بودم!